top of page
Fransa Airbus Fabrikası

FRANSA AIRBUS FABRİKASI HAVACILIK GEZİSİ

Gezi Hakkında:

Airbus Uçak Fabrikası 1970 yılında Fransa ve Almanya iş birliği ile kurulmuştur. Günümüzde Hollanda, İspanya ve İngiltere ile de ortaklığı bulunmaktadır. Avrupa Birliği’nin sivil havacılık alanında üretim yapan şirketi Airbus’ın merkezi Güney Fransa’nın Toulouse kentindedir.  Toulouse bu sebeple havacılık endüstrisinin kalbi olarak bilinmektedir. Öğrenciler bu tur sayesinde havacılık ve havacılıkla bağlantılı sektörler hakkında sektörün profesyonellerinden teknik ve pratik bilgi alma, hem sektörel hem de sosyal olarak akıcı iletişim kurma, üretim süreçlerine ve disiplinlerine şahit olma, küresel bakış açısı geliştirme gibi kazanımlar elde etmektedir.

Program Akışı:

1. GÜN:

İstanbul’dan Fransa’nın güneyi Toulouse’a hareket ediyoruz. Varışımızın ardından bizi bekleyen özel aracımız ile şehir turu için hareket ediyoruz. Toulouse şehir turumuzda, Avrupa’nın en büyük bazilikalarından birisi olan “Saint Sernin Bazilikası”nı ziyaret edeceğiz. Yerli halkın da buluşma noktası olan Capitole Meydanı’ndan geçerek 16.yüzyılda inşa edilmiş Dor, İyon ve Korent stillerinin en zarif örneklerinden olan Bernuy göreceğimiz yerler.

2.GÜN:

Kahvaltının ardından, şehir yakınında bulunan ve tüm uçakların son üretim ve toplama merkezi olan Airbus Fabrikası’nı ziyaret ediyoruz. Jean Lagardere olarak adlandırılan bu üretim tesisi, 800 kişilik ve 480 milyon dolar değerindeki Airbus A380'in son montajının yapıldığı yerdir. Bina 470 metre yüksekliğinde ve 122 bin metre kare büyüklüğündedir. Turumuz sırasında ilk olarak açık alanda yer alan A 380’in üretim bantlarının sistemi incelenecek, tesise entegre bir terastan uçağın tüm üretim prosesi görülecek, son olarak da test, ölçümleme ve sertifikasyon işlemleriyle ilgili kısımlar ile uçağın ilk uçuşu ve denemeleri hakkında bilgilendirmeler Türkçe profesyonel rehberlik hizmetiyle verilecektir. Fabrika ziyaretimizin sonrasında havacılık tarihi açısından önemli gelişmelerin ve hava taşıtlarının sergilendiği, 15 bin metrekare alanda yer alan Aeroscopia Müzesi’ni ziyaret edeceğiz.

3.GÜN:

Kahvaltının ardından, Languedoc’a bağlı olan Carcassonne’a hareket ediyoruz. Bir tepede yükselen ve UNESCO tarafından dünya mirası listesine alınan, 3 kilometrelik çift surla ve 52 kule ile çevrili bir kaledir. Avrupa’nın en büyük kalesi olan Carcassonne, tarihi şehir Paris’teki Eiffel Kulesi’nden sonra en çok ziyaretçi alan ikinci binadır. Tarihi Kalenin mahalleleri, Gallo-Romen surlar, kuleler ve bazilika gezilecek yerler arasında yer almaktadır.

4.GÜN:

Kahvaltının ardından, nefes kesen güzellikte manzaralar eşliğinde büyük Causses bölgesine doğru hareket ediyoruz. Roquefort sur Soulzon’da bulunan Roquefort Sociététesi'sini ziyaret ediyoruz. Doğal mağaralarda ve mahzenlerde üretilen, içi küflü ve güzel kokusu ile ünlü Rokfor peynirinin üretim aşamalarını Türkçe anlatımla görerek kasabada serbest zamanda yöresel tatları deneyimleme imkânı sunan restoranlarda öğle yemeği yeme fırsatımız olacak.

5.GÜN:

Kahvaltının ardından, UNESCO tarafından dünya mirası listesine alınan Albi şehrini ziyaret ediyoruz. İlk olarak Sainte-Cécile katedralini ziyaret ediyoruz. Kale görünümde ve dünyanın en büyük tuğla katedrali olan bu mabedin dış sadeliği, görkemli iç dekorasyonu ile tam bir zıtlık oluşturmaktadır. Nedeni ve hikayesi uzman rehberlerimiz tarafından en ufak ayrıntısına kadar öğrencilerimize tur sırasında aktarılmaktadır.

6.GÜN:

Kahvaltının ardından rehberimizin belirleyeceği saatte buluşma noktasına gelerek İstanbul yolculuğumuz için havaalanına hareket ediyoruz.